Teď před Vánoci snad každý čeká na nějakou zásilku nebo balíček, na silnicích jde vidět ještě více kamionů a nákladních aut než obvykle a řidiči doručovacích služeb teď mají plné ruce práce. Lidé mají tendenci být na řidiče kvůli zpožděné zásilce nepříjemní, avšak je třeba se podívat na situaci i z druhé strany. Být řidič nákladního vozu nebo kamionu není nic snadného. Předně, řidičem nákladního auta nemůže být každý, není to tak, že člověk sedne za volant a jede, ale musí dodržovat všechny předpisy, požadavky dopravce a mnoho dalšího.
V první řadě, když se někdo chce stát řidičem z povolání, musí mít řidičský průkaz skupiny C (C+E) pro nákladní vozy a kamiony, nebo D pro autobusy. Další povinností je splnit profesní průkaz, který vyžaduje několikatýdenní školení. Povinností je také splnit psychotesty a doložit zdravotní způsobilost pro práci řidiče. Všechny tyto povinnosti jsou časově i finančně náročné, proto by řidiči nákladních vozů měli být profesionálové. Mimo to, pokud člověk jezdí pro mezinárodní kamionovou dopravu, někdy klidně i několik týdnů není doma se svojí rodinou a žije v podstatě jen v kamionu a na benzinových stanicích. Na své cestě musí řidič dodržovat zákonem povinné přestávky a odpočinek a mnohdy čelit tlaku dopravce tyto pauzy krátit, protože za jejich nedodržení hrozí velmi vysoké pokuty. Řidiči mezinárodní dopravy také musí dokonale znát svůj vůz a po návratu z náročné trasy se mnohdy postarat o jeho základní údržbu a čištění. Lidé by tedy k dopravcům, kteří jim doručují zpožděnou zásilku měli být milí a na silnicích ohleduplní k řidičům nákladních vozů, kamionů i dodávka, protože jsou to pouze lidé, kteří dělají svou práci nejlépe jak umí.
Nákladní doprava však nemusí zahrnovat pouze dlouhé mezinárodní trasy nebo přepravu zboží. Služeb autodopravy se dá využít například i na odvoz hlíny a odpadu ze stavby. Například když si najmete zemní práce Javorník na kopání základů domu, zrovna zajistí i odvoz materiálů ze stavby.